همایش «فوتبال، اقتصاد سبز»

همراه با دوره های آموزشی «درآمدزایی و مدیریت نوین در فوتبال»

بازیکن موفق، مربی موفق و یا باشگاه موفق با یک مدیر توانمند شروع شده اند


1- فهرست
  • معرفی همایش
  • محورهای همایش
  • برگزارکنندگان
  • مخاطبان
  • عضویت در کمیته علمی
  • عضویت در کمیته اجرایی
  • روش ارسال مقاله
  • انتخاب 10 باشگاه پیشرو
  • نمایشگاه جانبی
  • نمایشگاه عکس و فیلم
  • کنفرانس خبری
  • ثبت نام برای اعضای سامانه الکترونیکی
  • ثبت نام برای افرادی که مقاله ارسال می کنند
  • ثبت نام برای افراد عادی
  • ارائه مدرک از سوی دانشگاه شهید بهشتی

2-معرفی همایش
سرمایه گذاری در صنایع گوناگون با هدف رشد اقتصادی و اشتغال زایی مشی دولتمردان ایران اسلامی در ادوار گوناگون بوده است. اما متأسفانه بسیاری از صنایع مذکور، با آن که سرمایه های کلانی را جذب کرده اند نتوانسته اند آن گونه که انتظار می رود به رشد اقتصادی کشور کمک کرده و یا معضل بیکاری را مرتفع نمایند، در عوض زمینه ساز مشکلات محیط زیستی بسیاری مانند آلودگی هوا، آب و خاک شده اند که هم اکنون مردم با ابتلا به انواع بیماری ها هزینه آن را پرداخت می کنند. حال آنکه فوتبال در دنیای امروز به عنوان یک رکن اساسی در توسعه اقتصادی کشورهای بسیاری ایفای نقش می کند. این رشته ورزشی علاوه بر توسعه سلامت در جامعه می تواند در صنایعی مانند توریسم، تبلیغات، پوشاک ورزشی، تجهیزات ورزشی، رایانه، سینما و تلویزیون، رادیو، موسیقی، تئاتر، غذایی، حمل و نقل و .... به صورت مستقیم و غیرمستقیم تأثیرگذار باشد. فوتبال نه تنها یک ورزش بلکه یک تجارت پرسود است، تجارتی که جهان به آن احتیاج دارد. تجارتی که می تواند با محوریت سلامت و محیط زیست زمینه ساز رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در کشور شود. به دلیل درآمدهای بسیار بالا و توجه جهانی به این ورزش، صنعتی بزرگ پیرامون آن شکل گرفته است اما جریان اصلی ورود پول به باشگاه-ها از تبلیغات می گذرد. باشگاه های اروپایی و سرمایه گذارهای عرب با نگاه به همین بخش به سودهای کلان رسیده اند. چرخ فوتبال با همه ورودی ها و خروجی-های عظیمش بر روی بازاریابی و تبلیغاتش می چرخد. تبلیغات در فوتبال روز دنیا و در جایی که این ورزش به عنوان یک صنعت درآمدزا تلاش می کند از همه پتانسیل هایش برای ایجاد درآمد بهره ببرد، به عنوان یکی از رکن های درآمدزایی شناخته شده است. نزدیک به یک دهه است که تبلیغات به شکل بسیار حرفه ای وارد این صنعت شده و با شتاب به جلو گام برمی دارد. ما امروز مدعی هستیم که به یکی از این روش ها، شاید نزدیک به استانداردهای جهانی رسیده ایم اما هنوز هیچ تئوری مدونی برای رشد صنعتی این ورزش پیش بینی نشده است. تبلیغات دور زمین تنها نمونه ای از انواع روش های کسب درآمد از طریق تبلیغات است. با جدی گرفتن قانون فیرپلی مالی دیگر کمتر باشگاهی را می توان در فوتبال حرفه ای دنیا دید که تراز مالی مثبت نداشته باشد. معدود باشگاه هایی مانند مالاگا اسپانیا که بیش از درآمدهای خود، هزینه می-کنند و با اتکا به منابع مالی خارج از فوتبال، ستاره ها را به خدمت می گیرند، با محرومیت مواجه می-شوند. در فوتبال ایران اما کاملا قابل پیش بینی است که دخل و خرج باشگاه ها اصلا با هم نخواند. سرازیر شدن بودجه های دولتی به چرخه مصرفی لیگ برتر فوتبال، نمایشگر تراز منفی این لیگ است. در فوتبال ایران، بخش عمده هزینه ها به دستمزدهای بازیکنان و کادر فنی باشگاه ها اختصاص دارد. بنابر آمار ارائه شده از سوی رئیس سازمان لیگ برتر، در فصل جاری رقمی در حدود ۱۶۸ میلیارد تومان برای پرداخت دستمزد بازیکنان هزینه شده است. این همایش در نظر دارد، با بررسی شرایط حاکمیتی و اقتصادی ایران، راه کارهای نوینی را برای درآمدزایی و توسعه اقتصادی پیش روی باشگاه های حرفه ای و آماتور حاضر در لیگ های فوتبال ایران قرار دهد.
3-محورهای همایش
  • دریچه های نوین اقتصادی در فوتبال
  • نقش فوتبال درحفاظت از محیط زیست
  • فوتبال و کارآفرینی
  • فوتبال، رسانه برتر
  • فوتبال وفرهنگ

4- برگزار کنندگان (در حال تکمیل)
  • سازمان حفاظت محیط زیست
  • مؤسسه عصردانش
  • وزارت ورزش و جوانان
  • فدراسیون فوتبال
  • دانشگاه شهید بهشتی
  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه علامه طباطبایی
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • وزارت اقتصاد و امور دارایی
  • شهرداری تهران
  • شورای اسلامی شهر تهران
  • مرکز صلح و محیط زیست
  • هیئت شمیرانات

5- مخاطبان
  • مسئولان ورزشی
  • مدیران باشگاه ها
  • کارآفرینان و نوآوران
  • مدیران و کارشناسان اقتصادی
  • مدیران و کارشناسان محیط زیست

6- عضویت کمیته علمی
  • افرادی که تمایل به حضور در کمیته علمی این همایش دارند رزومه کامل خود را به همراه کپی مدارک تحصیلی و اجرایی به دبیرخانه همایش ارسال فرمایند. کلیه مدارک دریافت شده در جلسات مشترک هیئت رئیسه و کمیته علمی بررسی شده و در خصوص عضویت متقاضیان در کمیته علمی تصمیم گیری به عمل می آید.

7- عضویت کمیته اجرایی
  • افرادی که تمایل به حضور در کمیته اجرایی این همایش دارند رزومه کامل خود را به همراه کپی مدارک تحصیلی و اجرایی به دبیرخانه همایش ارسال فرمایند. کلیه مدارک دریافت شده در جلسات مشترک هیئت رئیسه و کمیته اجرایی بررسی شده و در خصوص عضویت متقاضیان در کمیته اجرایی تصمیم گیری به عمل می آید.

8- ارسال مقاله
  • بدين وسيله از كليه مدیران، مسئولان، اساتيد، کارشناسان، پژوهشگران در حوزه ورزش، فوتبال، اقتصاد، محیط زیست و کارآفرینی دعوت مي‌گردد تا تجارب علمی و اجرایی خود را جهت ارائه در این همایش ارسال نمايند. مقالات ارسالي بايد جديد بوده و حاوي تجارب و دستاوردهاي پژوهشي و اجرایی محققين باشد.
  • اصل مقاله با فرمت Microsoft Word و با عنوان «مقاله برای همایش فوتبال، اقتصاد سبز» به آدرس پست الكترونيك دبیرخانه ارسال شود. دبیرخانه از بررسي مقالاتي كه مطابق با اين دستور العمل تهيه نشده باشد معذور است. حداكثر صفحات ارسالي هر مقاله شامل جداول و اشكال و ضمائم، 16 صفحه مي‌باشد. ضمناً لازم به توضیح است هیچ یک از مقالات ارسالی عودت نمی‌گردد.
  • کلیه افرادی که مقالات آن‌ها در کمیته علمی همایش تأیید شده است، تا پایان آبان‌ماه اصل مقاله خود را به همراه فایل پاورپویت (جهت ارائه مقاله) و پوستر مقاله در قطع A0 به دبیرخانه همایش ارسال فرمایند. بدیهی است مقالاتی که به صورت ناقص ارسال شوند، در برنامه‌های ارائه مقالات روز همایش قرار نخواهند گرفت.
  • زمان‌بندی پذیرش و داوری مقالات :
    • مهلت دریافت خلاصه مقالات (چکیده) : 30 دی 1393
    • اعلام پذیرش خلاصه مقالات در سایت همایش : 30 بهمن 1393
    • مهلت دریافت اصل مقالات : 10 اسفند 1393
    • مقالات پذیرش شده در کتاب و لوح فشرده همایش به چاپ خواهد رسید.
  • نحوه نگارش مقاله :
    • مقاله به زبان فارسی يا انگليسي نوشته شود.
    • مقاله دارای عنوان، چكيده، كلمات كليدی، متن اصلي (شامل روش كار، بحث و نتيجه گيری) فهرست منابع و پيوست‌ها باشد.
    • كليد واژه‌ها حداكثر 5 كلمه باشد و به طور كامل تمام موضوع‌های مطرح شده در مقاله را در برگيرد. اين كليد واژه‌ها بايد دقيق و منطبق بر بحث ارائه شده باشد و از دادن كليد واژه‌های عمومي اجتناب شود.
    • مقالات ارسالي بايد در راستای محورها و موضوع‌های همايش بوده و قبل از اين در محل ديگري ارائه نشده باشد.
    • مقالات ارسالی نبايد اقتباس و يا تلخيص باشد.
    • مقالات ارسالي بايد كاربردی باشد.
    • اطلاعات کامل در این زمینه را از طریق دانلود فایل‌های راهنمای نگارش مقاله از طریق سامانه الکترونیکی با (فرمت Word) و (فرمت PDF) کسب نمایید.

9- انتخاب 10 باشگاه پیشرو
  • برای شرکت در این بخش کلیه باشگاه های متقاضی می-توانند فرم مربوطه در سامانه الکترونیکی را دانلود و پس از تکمیل آن را به دبیرخانه همایش ارسال فرمایند. بر اساس عملکرد اقتصادی باشگاه ها کمیته علمی همایش، 10 باشگاه پیشرو را انتخاب کرده و معرفی می نماید.(دانلود فرم مربوطه)

10- نمایشگاه جانبی
  • کلیه تولیدکنندگان لوازم ورزشی و همچنین ارائه کنندگان خدمات و تسهیلات به جامعه ورزش می توانند درخواست خود را برای معرفی محصولات و خدمات شان در نمایشگاه جانبی به دبیرخانه این همایش ارسال نمایند. بدیهی است در اسرع وقت در خصوص شرایط تخصیص فضا در نمایشگاه جانبی با آنها تماس گرفته خواهد شد.

11- نمایشگاه عکس و فیلم
  • هنرمندان و اصحاب رسانه می توانند تصاویر و فیلم های خود را که مرتبط با مسائل مدیریتی، اقتصادی و محیط زیست در فوتبال است، جهت نمایش در نمایشگاه مربوطه به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.

12- کنفرانس خبری
  • زمان و مکان کلیه کنفرانس های خبری از طریق وب سایت همایش و همچنین سامانه الکترونیکی ورزش در اختیار اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.

13- ثبت نام برای اعضای سامانه الکترونیکی
  • کلیه اعضای سامانه الکترونیکی ورزش، میتوانند از طریق ورود به پرونده خود در این سامانه و مراجعه به بخش «صورتحساب»، با پرداخت مبلغ 20 هزار تومان اقدام به ثبت نام در این همایش نمایند.

14- ثبت نام برای افرادی که مقاله ارسال کرده اند
  • افرادی که مقاله آنها در بخش ارائه و یا پوستر تأیید (accept) شود می توانند به صورت رایگان در این همایش شرکت نمایند.

15- ثبت نام برای افراد عادی
  • کلیه علاقمندان و متقاضیان حضور در این همایش که عضو سامانه الکترونیکی نیستند می توانند با ورود به درگاه پرداخت آنلاین و تکمیل مشخصات خود مبلغ 200 هزار تومان پرداخت نموده و شماره پیگیری دریافت نمایند. لطفا در بخش توضیحات حتما جمله «جهت حضور در همایش فوتبال اقتصاد سبز» را قید فرمایید و پس از پرداخت جهت نهایی کردن ثبت نام خود اطلاعات زیر را به ایمیل info@socialsport.ir ارسال فرمایید. (نام کامل، شماره موبایل، ایمیل، شماره پیگیری پرداخت)

16- ارائه مدرک از سوی دانشگاه شهید بهشتی
  • کلیه افرادی که در دوره های آموزشی این همایش شرکت کرده اند، از سوی دانشگاه شهید بهشتی برای آنها گواهی¬نامه صادر خواهد شد.
  • کلیه افرادی که مقالات آنها توسط کمیته علمی تأیید (Accept) شود، از سوی دانشگاه شهید بهشتی برای آنها گواهی نامه صادر خواهد شد.